WEKO3
アイテム
DS学習ソフト教材導入による学習効果と学習意欲の検討
https://doi.org/10.24544/ocu.20171218-099
https://doi.org/10.24544/ocu.20171218-099cc074a0f-f04d-42ff-9f33-a27452734ec9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通(1) | |||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-09-09 | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | DS学習ソフト教材導入による学習効果と学習意欲の検討 | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||
タイトル | DS ガクシュウ ソフト キョウザイ ドウニュウ ニヨル ガクシュウ コウカ ト ガクシュウ イヨク ノ ケントウ | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||||||||||||
その他のタイトル | The effects of the introduction of Nintendo DS handheld software on learning and motivation | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
作成者 |
村川, 由加理
× 村川, 由加理
KAKEN2
1000020457930
× 坂口, 桃子
KAKEN2
1000040290481
× 今中, 基晴
RESEARCHMAP
read0020543
|
|||||||||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
権利情報 | ©大阪市立大学大学教育研究センター | |||||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | DS学習ソフト教材 | |||||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 学習方略 | |||||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | 学習意欲 | |||||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | DS software learning materials | |||||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | learning strategy | |||||||||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||
主題 | motivation to learn | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | I. 緒言 : 看護系大学における学士課程教育は、4年間で将来、看護実践者として、保健・医療・福祉の向上に貢献できる人材を育成し、看護師免許、保健師免許の取得に必要な教育内容を統合したカリキュラムで編成されている。看護職者に期待される能力は、専門職としての看護実践力であり、(1)対象の理解や倫理的な看護実践といったヒューマンケアの基本的な能力、(2)根拠に基づき計画的に看護を実践する能力、(3)健康の保持増進、疾病の予防、健康の回復にかかわる実践能力、(4)ケア環境とチーム体制を理解し活用する能力、(5)専門職者として研鑽し続ける能力の5つが示されている(文部科学省, 2012)。…… | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to investigate effects of the introducing “Physical Assessment training DS software” on student learning and motivation. After dividing 28 second-year nursing students into a DS group and a non-DS group, and assigning self-learning tasks to each group, the learning and motivation in both groups were measured. We evaluated the motivation to learn using the ARCS motivation model. In terms of material learned, we did not see any significant difference between the two groups, and no significant effect of the use of DS software on learning was seen. When student motivation was measured, however, the DS group was significantly more motivated, and the DS software was an effective material for prompting curiosity and improving perception in students. The DS software could be recommended as a tool for assisting with self-education. | |||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||
出版者 | 大阪市立大学大学教育研究センター | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||
記事種別等 | ||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||
内容記述 | 報告 = REPORT | |||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24544/ocu.20171218-099 | |||||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||
関連情報 | ||||||||||||||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||
関連識別子 | AA12092227 | |||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 大阪市立大学大学教育 en : OCU journal of higher education studies 巻 12, 号 1, p. 1-11, 発行日 2014-09 |
|||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 1349-2152 |