Item type |
共通(1) |
公開日 |
2019-06-04 |
タイトル |
|
|
タイトル |
Investigation and Research of Absenteeism in the Sumiyoshi Ward Investigative Report (March 31, 2017) |
|
言語 |
en |
作成者 |
添田, 晴雄
森, 久佳
島田, 希
小原, 淳一
en |
Ohara, Junnichi
Osaka City University
|
ja-Kana |
オハラ, ジュンイチ
|
ja |
小原, 淳一
|
Search repository
Wei, Wei
平塚, 梨奈
en |
Hiratsuka, Rina
Osaka City University
|
ja-Kana |
ヒラツカ, リナ
|
ja |
平塚, 梨奈
|
Search repository
中出, 明知
en |
Nakade, Akitomo
Osaka City University
|
ja-Kana |
ナカデ, アキトモ
|
ja |
中出, 明知
|
Search repository
藤田, 悠以
小村, 利絵
岡, 杏紀
川崎, 真奈
川添, 智世
en |
Kawazoe, Tomoyo
Osaka City University
|
ja-Kana |
カワゾエ, トモヨ
|
ja |
川添, 智世
|
Search repository
|
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
absenteeism |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
non-attendance |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
truancy |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
parent |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
teacher |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
student guidance |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
guidance counsellor |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
school nurse |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
school social worker |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ward office |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
welfare services |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
poverty |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
mental health |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
cooperation |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
communication |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
support |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Absenteeism can not be solved by school effort alone especially if it is rooted in family problems such as poverty, abuse, neglect, parent's mental health etc.. It is easy to say teachers need cooperation with those who are concerned in communities but, in reality, teachers tend to be alone in solving absenteeism. This paper has identified the obstacles and barriers which block communication and cooperation between teachers and would be supporters and has suggested possible solutions, based on case studies of junior high schools in Sumiyoshi Ward in Osaka City. |
|
言語 |
en |
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The Scope of Public Education in Japan and Germany with a Focus on "School Absenteeism" |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
Urban-Culture Research Center, Graduate School of Literature and Human Sciences, Osaka City University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
記事種別等 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Special Topic2 |
|
言語 |
en |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24544/ocu.20190606-006 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
関連情報 |
|
|
|
識別子タイプ |
NCID |
|
|
関連識別子 |
AA12507945 |
書誌情報 |
en : UrbanScope : e-journal of the Urban-Culture Research Center
巻 10,
p. 55-68,
発行日 2019-05
|
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2185-2898 |