WEKO3
アイテム
Developing and Evaluating a Scoring Rubric for Argumentative Essays : A Module-Based Approach
https://ocu-omu.repo.nii.ac.jp/records/2017682
https://ocu-omu.repo.nii.ac.jp/records/201768296cdf372-ce4f-4fc6-b726-b5bf70ed3905
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 共通(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-07-09 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Developing and Evaluating a Scoring Rubric for Argumentative Essays : A Module-Based Approach | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
作成者 |
辻, 香代
× 辻, 香代
KAKEN2
1000070706572
|
|||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ルーブリック | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | モジュール | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ライティング | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 議論型エッセイ | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 評価観点 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 評価基準 | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | rubric | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | module | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | writing | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | argumentative essay | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | performance criteria | |||||||||||
主題 | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | performance-level descriptions | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Explanatory Note : Rubrics have received increasing attention as assessment indicators to effectively evaluate students' complex performance and as an instructional tool to promote students' learning. Considering the positive effects of rubrics, the author attempts to develop an argumentative essay rubric. This study has two purposes: first, to design a scoring rubric incorporating students' writing challenges, and second, to evaluate the interrater reliability and validity of the rubric as an evaluation indicator.... | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
内容記述 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | It was published in the Journal of Japan Association for College and University Education, 40 (2), when the author was affiliated with the Graduate School of Education, Kyoto University. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | Urban-Culture Research Center, Graduate School of Literature and Human Sciences, Osaka City University | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
記事種別等 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Translation | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
関連情報 | ||||||||||||
識別子タイプ | NCID | |||||||||||
関連識別子 | AA12507945 | |||||||||||
書誌情報 |
en : UrbanScope : e-journal of the Urban-Culture Research Center 巻 12, p. 1-13, 発行日 2021-06 |
|||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 2185-2898 |