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  1. コンテンツタイプ
  2. 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper
  1. 大阪市立大学
  2. 商学部・経営学研究科
  3. 紀要
  4. 経営研究

データ視点からのCRM(顧客関係管理)の再考

https://doi.org/10.24544/ocu.20201216-001
https://doi.org/10.24544/ocu.20201216-001
7cf99119-d2fc-4a0b-913c-ea5d67936723
名前 / ファイル ライセンス アクション
04515986-71-3-87.pdf 本文 (2.3 MB)
Item type 共通(1)
公開日 2020-12-16
タイトル
タイトル データ視点からのCRM(顧客関係管理)の再考
言語 ja
タイトル
タイトル データ シテン カラ ノ CRM コキャク カンケイ カンリ ノ サイコウ
言語 ja-Kana
その他のタイトル
その他のタイトル CRM reconsidered from data perspective
言語 en
作成者 薮野, 祥太

× 薮野, 祥太

ja 薮野, 祥太
大阪市立大学

ja-Kana ヤブノ, ショウタ

en Yabuno, Shota

Search repository
権利情報
言語 ja
権利情報 本誌に掲載された論文等を著書等に収録される場合には、事前に経営学会の承諾を得てください。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 CRM
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 顧客関係管理
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 リレーションシップ・マーケティング
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 データベース・マーケティング
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 データ分析
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 1 はじめに : 近年、実務と理論の両側面から、企業と顧客との関係性の構築を重要視するマーケティングが注目されている。そこで本稿では、顧客関係管理(Customer Relationship Management : 以下CRM)と呼ばれるマーケティング手法を取り上げる。このCRMとは、情報技術の援用、すなわちデータを用いて顧客を識別し、顧客に対して顧客ごとに合ったダイレクト・メッセージを配信するなどで満足させ、顧客維持につなげていくものとされている。……
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, marketing strategies focusing on the building of relationships with customers have attracted the attention of both business and the literature. This study focuses on the marketing strategy called customer relationship management (CRM). The strategy distinguishes customers using various data and tries to retain them through different customer satisfaction methods. In CRM, continuous purchasing by customers is called a relationship with customers, and building this relationship improves customer lifetime value. However, although many companies pay attention to CRM, only a few succeed. One reason for this is that CRM cannot handle a variety of data. This study systematically rebuilds CRM through a data analysis process based on a review of the conventional CRM studies, to make three contributions to the literature. First, the study shows that the final CRM form involves approaching each small segment and individualizing each customer. Second, I organize the data as well as data analysis methods applied in CRM. The data used for CRM are classified into three groups: customer information, achievement information, and behavior history information. The data analysis methods are classified by purpose. Third, the study finds that the same analysis method can be used for multiple purposes, even if the purpose is same, instead of one type of analysis method. However, some challenges remain. The current CRM has no analytical method that takes a different approach for each customer. A future study needs to take up this point and also consider the development of new analytical methods.
言語 en
出版者
出版者 大阪市立大学経営学会
言語 ja
言語
言語 jpn
記事種別等
内容記述タイプ Other
内容記述 論文 = Article
言語 ja
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.24544/ocu.20201216-001
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ NCID
関連識別子 AN00069015
書誌情報 ja : 経営研究
en : The Business Review

巻 71, 号 3, p. 87-107, 発行日 2020-11-30
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0451-5986
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Ver.1 2024-10-08 06:58:02.509195
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